هزینه آی وی اف (IVF) در سال 1403

دکتر زهرا خلج » هزینه آی وی اف (IVF) در سال 1403
۵ دقیقه
هزینه IVF

هزینه آی وی اف (IVF) در سال 1403

آنچه می خوانید...

روش لقاح مصنوعی یکی از روش‌های پرهزینه جهت بچه دار شدن می‌باشد. با اینکه هزینه‌های درمان به روش آی وی اف بسیار زیاد می‌باشد اما برای زوج‌هایی که در آرزوی بچه دار شدن هستند هزینه آی وی اف جزء هزینه‌های ضروری می‌باشد که سعی می‌نمایند به طرق مختلف آن را پرداخت نمایند. در ادامه به توضیحاتی در مورد هزینه‌های جانبی روش آی وی اف می‌پردازیم، با در نظر داشتن این موارد می‌توانید تا حدود زیادی هزینه IVF را کاهش دهید.

فیلم ای وی اف (In Vitro Fertilization)


در صورتی که قصد انجام عمل آی وی اف(IVF) را دارید توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این عمل و مشاهده مراحل آی وی اف و ویدئو نمونه جراحی آی وی اف دکتر زهرا خلج، جراح و متخصص زنان و زایمان و زیبایی و فلوشیپ فوق تخصصی نازایی و اندوکرینولوژی باروری را که در ادامه قرار داده شده است را مشاهده کنید.

فاکتورهای موثر در هزینه آی وی اف

عوامل متعددی در هزینه IVF و درمان ناباروری با ivf موثر می باشند که در ادامه به مواردی از آنها می پردازیم.

تعداد دوره‌های آی وی اف

آی وی اف یک روش درمانی جهت درمان ناباروری زنان می‌باشد که ممکن است در همان جلسه‌ی اول درمان بتوانید به نتیجه‌ی مثبت برسید و بارداری شوید و یا اینکه احتیاج به تعداد جلسات درمانی بیشتری داشته باشید، گاهی اوقات برخی از زوجین تا بیشتر از 6 دوره درمان جهت بارداری به روش آی وی اف اقدام می‌نمایند تا در انتها به نتیجه‌ برسند. بنابراین با توجه به تعداد دوره‌های درمان ممکن است هر بار هزینه‌ آی وی اف متفاوت پرداخت نمائید.

هزینه‌ی مشاوره‌های حین درمان

همان طور که اشاره کردیم آی وی اف ممکن است به پروسه‌ای طولانی و زمان بر تبدیل شود، در طی این دوره ممکن است هر کدام از زوجین دچار مشکلاتی مانند اضطراب، استرس، افسردگی و یا ناامیدی شوند، در صورت بروز این موارد کمک و راهنمایی یک مشاور و یا روانشناس می‌تواند تا حدود بسیاری به زوجین کمک نماید تا این دوران سخت را سپری نمایند، در صورتی که خواستار استفاده از خدمات مشاوره‌ی مرکز در حین دوره‌های درمانی شوید ممکن است هزینه آی وی اف و هزینه های درمان برای شما متفاوت باشد.

جهت اطلاع از هزینه درمان ناباروری می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید

در صورتی که تمایل به مشاوره آنلاین دارید می توانید از طریق سامانه ماوراطب به صورت مستقیم با بهترین متخصص نازایی در تهران، دکتر زهرا خلج به صورت مستقیم در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح کنید.

دکتر زهرا خلج

انتخاب کلینیک و مرکز درمان ناباروری

با توجه به اینکه درمان ناباروری به روش لقاح مصنوعی احتیاج به تجهیزات و امکانات مدرن و پیشرفته‌ای دارد تعداد مراکزی که در کشور ما اقدام به ارائه این درمان می‌نمایند اندک می‌باشد. در هر مرکز هزینه آی وی اف و درمان نازایی که اعلام می‌شود ممکن است با توجه به نوع امکانات مرکز تفاوت‌های اندکی داشته باشد.
با در نظر داشتن این مورد که امکانات درمانی آی وی اف فقط در شهرهای بزرگ ارائه می‌شود اکثر زوج‌ها مجبور به انجام مسافرت‌های یک روزه و یا چند روزه جهت سپری کردن دوره‌های درمان می‌باشند. هزینه‌های سفر و اقامت نیز یکی از مواردی است که جهت درمان آی وی اف باید در نظر گرفته شود.

درمان‌های جانبی

برخی موارد ممکن است بدون اینکه مشکلی در سلامت تخمک و یا اسپرم وجود داشته باشد بارداری رخ ندهد و پزشک پیشنهاد درمان آی وی اف را بدهد اما در برخی موارد مشکلاتی در کیفیت و یا کمیت اسپرم و تخمک وجود دارد که ابتدا باید به درمان آنها پرداخته شود. در این صورت هزینه‌های درمان هر مشکل، اختلال و یا بیماری دیگری که منجر به ناباروری شود نیز باید جزئی از هزینه آی وی اف محسوب شود.

هزینه درمان ناباروری آی وی اف

بیمه‌ی درمانی

بسیاری از هزینه‌های این روش درمانی تحت پوشش بیمه‌های درمانی می‌باشد. با استفاده از بیمه‌ی درمانی می ‌توانید امیدوار باشید که مقداری از هزینه آی وی اف و درمان ناباروری توسط بیمه‌ی درمانی پرداخت خواهد شد.
در صورتی که بیمه‌ی تکمیلی دارید درصد قابل توجهی از تمام مراحل درمان تحت پوشش بیمه‌ی تکمیلی خواهد بود. با توجه به نوع بیمه‌ی تکمیلی ممکن است درصدهای مختلفی از هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت شود بنابراین پیش از شروع درمان جهت دریافت اطلاعات دقیق‌تر بهتر است با نمایندگی‌های بیمه‌ی تکمیلی در شهر خود تماس بگیرید.

هزینه‌ی کلی درمان آی وی اف

با توجه به مواردی که بیان شد هزینه آی وی اف در شهرها و مراکز مختلف با توجه به نوع بیمه‌های درمانی می‌تواند کاملاً متغیر باشد. بنابراین لازم است پیش از شروع درمان ابتدا در مورد هزینه‌ها در هر دوره‌ی درمانی اطلاعات لازم را کسب نمائید تا در حین درمان با مشکل کمبود بودجه مواجه نشوید.

استفاده از وام برای هزینه آی وی اف

بسیاری از مراکز درمان ناباروری کمک هزینه‌هایی را برای زوجینی که قادر به پرداخت تمام هزینه آی وی اف و درمان ناباروری نیستند در نظر گرفته‌اند. همچنین می‌توانید جهت انجام این خدمات از وام‌های کم بهره استفاده نمائید.
با توجه به اینکه سن یک عامل مهم در ناباروری می‌باشد بنابراین توصیه می‌شود در صورتی که قصد بچه دار شدن دارید روند درمان را به دلیل کمبود بودجه به تاخیر نیندازید و با استفاده از تسهیلاتی که برای زوجین نابارور در نظر گرفته شده است روند درمان خود را هرچه سریعتر آغاز نمائید.

دکتر زهرا خلج

جراح و متخصص زنان و زایمان و زیبایی
فلوشیپ فوق تخصصی نازایی (IVF) و اندوکرینولوژی باروری، لاپاروسکوپی و هیستروسکوپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *