همه چیز در مورد کربوکسی تراپی واژن

دکتر زهرا خلج » همه چیز در مورد کربوکسی تراپی واژن
۵ دقیقه
کربوکسی تراپی واژن

همه چیز در مورد کربوکسی تراپی واژن

آنچه می خوانید...

قدمت برخی از روش های درمانی به سالیان پیش بازمی‌گردد اما حال روشی با نام کربوکسی تراپی میان بانوان، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.  امروزه زیبایی ناحیه تناسلی برای بانوان از اهمیت زیادی برخوردار است و بانوان تفاوت چندانی میان زیباسازی های ظاهر واژن با زیبایی چهره قائل نمی‌شوند. در گذشته بانوان حتی تصور اینکه برای جوانسازی واژن خود به دکتر و جراح زنان مراجعه کنند، نداشتند اما اکنون تکنیک های متعددی برای این امر وجود دارد که بی طرفدار هم نیستند و افراد زیادی به دنبال انجام این روش ها هستند. قدمت برخی از روش های درمانی به سالیان پیش بازمی‌گردد اما حال روشی با نام کربوکسی تراپی میان افراد زیباجو طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. قبل از اینکه تصمیم به انجام این روش بگیرید، بهتر است در رابطه با روش انجام، ماهیت و دوران نقاهت آن بدانید و از همه جوانب آن آگاه باشید. در ادامه برای کسب این اطلاعات با ما همراه باشید.

کربوکسی تراپی چیست؟

ابتدا باید این نکته را بدانید که تنها پوست صورت یا دست نیست که با افزایش سن دچار چین و چروک و تیرگی می‌شود، بلکه پوست در سراسر بدن با از دست دادن کلاژن ها، شادابی خود را از دست داده و نیاز به ترمیم پیدا می‌کند. واژن یکی از اندام هایی است که با افزایش سن و از دست دادن کلاژن ها سریعا دچار تیرگی و سیاهی شده و علاوه بر آن پوست های چروک هم در این ناحیه مشاهده می‌شود. با ایجاد این مشکلات و نازیبایی ها، به تدریج بانوان از برقراری رابطه جنسی با شریک خود سر باز زده و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند چراکه این مسئله موجب شرمساری آن ها می‌شود. حال برای رفع سیاهی ناحیه تناسلی روش های متعددی وجود دارد که یکی از ایمن ترین و مطمعن ترین، روش کربوکسی تراپی بوده که اکنون به آن خواهیم پرداخت. در روش کربوکسی تراپی از گاز کربن دی اکسید برای جریان جوانسازی واژن استفاده می‌کنند که نتیجه ی اکسیژن رسانی و افزایش گردش خون را به همراه دارد. لابیاپلاستی، واژینوپلاستی و … از دیگر تکنیک های جوانسازی بشمار رفته که می‌توانید در مقالات مرتبط اطلاعات مربوط را دریابید.

تکنیک کربوکسی تراپی واژن به چه صورت است؟

این تکنیک دارای تاییدیه FDA می‌باشد که از گاز کربن دی اکسید نیز برای جوانسازی واژن استفاده می‌کند. ماهیت این روش اینگونه است که با افزایش میزان کربن دی اکسید در یک بافت، اکسیژن از هموگلوبین جدا شده و مغز دستور اکسیژن رسانی و گردش خون را در آن ناحیه صادر می‌کند که در نهایت موجب ساخت مجدد کلاژن و ترمیم و جوانسازی ناحیه تناسلی می‌شود. در واقع این روش به افزایش متابولیسم واژن بانوان پرداخته و مسئله مهمتر این است که عوارضی را به همراه ندارد.

دستگاه کربوکسی تراپی چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه کربوکسی تراپی به گونه ای طراحی شده است که دارای مخزنی برای نگهداری گاز کربن دی اکسید می‌باشد. ابتدا دکتر و جراح زنان، تصمیم گیری می‌کند که چه میزان CO2 به بافت واژن تزریق شود. CO2 با توجه به میزان مورد نظر، از مخزن خارج و توسط لوله استریل شده به درون سوزن منتقل شده که در نهایت به بافت تزریق می‌شود.

مزایای کربوکسی تراپی واژن

مزایای کربوکسی تراپی واژن

  • از بین بردن خشکی و خارش واژن حین برقراری رابطه
  • رفع استریا و خطوط ناحیه تناسلی
  • رفع افتادگی های کناره ها واژن
  • جوانسازی بدون درد و خونریزی
  • افزایش زیبایی ناحیه تناسلی
  • ترمیم زخم های پوست واژن
  • بهبود کیفیت رابطه جنسی
  • درمان خشکی واژن
  • رفع تیرگی واژن

کربوکسی تراپی واژن چه عوارضی دارد؟

بسیاری از بانوان تصور دارند که به دلیل اینکه ماهیت اصلی این روش گاز CO2 می‌باشد، بنابراین قطعا دارای خطرات فراوانی برای بدن است اما قابل ذکر است که این روش هیچگونه عوارض جانبی خاصی را در بر نداشته و ایمن ترین راه برای جوانسازی واژن بشمار می‌رود. تنها عوارض احتمالی که ممکن است فرد تا دو روز بعد از انجام این روش احساس کند، کمی درد و سوزش در نواحی سوزن است. اما بعد از گذشت این دو روز تجربه ی جوانسازی و زیبایی ناحیه تناسلی برای افراد بسیار لذت بخش است و پشیمان هستند که چرا تاکنون اقدام به انجام این کار نکردند.

کربوکسی تراپی واژن برای چه افرادی ممنوع است؟

در اینجا ذکر کرده ایم که این روش برای چه افرادی مناسب نیست اما با این حال بهترین متخصص زنان، در مطب جلسه مشاوره ای با مراجعه کننده داشته و در ارتباط با سوابق بیماری و حساسیت ها پرس و جو کرده و نیاز است که فرد صادقانه پاسخگو باشد.

  • افرادی که دارای بیماری های سرطانی بوده و یا در مراحل شیمی درمانی قرار دارند بهتر است از این روش استفاده نکنند.
  • خانم های دیابتی باید حتما میزان قند خون خود را کنترل کنند و این مورد را به پزشک خود اطلاع دهند تا در صورت صلاحدید پزشک، انجام گیرد.
  • بیمارانی که دارای درمان های پیشرفته مانند دیالیز هستند، از انجام این روش خودداری کنند.
  • بانوانی که دارای بیماری های مزمن پوستی هستند.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی

تعداد جلسات برای اخذ نتیجه مطلوب برای افراد، متفاوت است و به میزان آسیب ناحیه بستگی دارد. تعداد این جلسات به طور مشخص ثابت نیست و معمولا شامل 5 الی 8 جلسه میباشد، اما فرد تاثیرات مثبت را از پایان جلسه اول مشاهده خواهد کرد.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی واژن چقدر است؟

در مدت ماندگاری نتیجه ی این روش، عوامل زیادی از جمله واکنش پوست به این گاز، جنس و کیفیت پوست، میزان سن و … بستگی دارد. اغلب، این روش در افراد برای دفعات اول، تا مدت 6 ماه ماندگاری داشته و این نتیجه ماندگاری در صورت تکرار روش جوانسازی، افزایش می‌یابد.

میزان هزینه این روش چقدر است؟

میزان هزینه این روش به تبحر پزشک، میزان تجربه و خدمات جانبی بستگی داشته که انجام شدن آن، در بیمارستان یا کلینیک هم مزید بر هزینه ها می‌باشد. بنابراین برای دریافت اطلاعات دقیق در ارتباط با میزان هزینه این تکنیک مراجعه حضوری داشته باشید.

دکتر زهرا خلج

جراح و متخصص زنان و زایمان و زیبایی
فلوشیپ فوق تخصصی نازایی (IVF) و اندوکرینولوژی باروری، لاپاروسکوپی و هیستروسکوپی

2 پاسخ
  1. کسی به من گفته بود کربوکسی تراپی ۸ ماه براش ماندگاری داشته واقعا همین قدره؟ اگر بیشتره لطف میکنید بگید چقدره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *